I. A képi eszközök elsajátítása
1. Kompozíció (kompozíciós feladatok)
2. Szerkezet
3. Ritmus
4. Tónus
5. Pont, vonal, folt- vizuális és fogalmi értelmezések.
6. Sík és tér, térformák
7. Textúra, faktúra
8. Arányok
9. Egyensúly
Konkrét feladatok:
Kockológia
Drapéria rajz
Különbözo térformákra helyezett drapéria rajza
Gipsz arc részletek, vonal és tónus rajza
Koponya tanulmányok
Gipszfejek tanulmányrajza
Élofejmodell utáni rajzolás
Krokizás: Mozdulatfejek (tengelyek, nézopontok és értelmezorajzok)
II. Színelmélet alapjainak elsajátítása.
(Színgyakorlatok: monokróm, komplementer kontrasztok, szimultán kontrasztok, hideg és meleg színek, tiszta színek és tört színek és ezek színarányainak keveredése szerinti beállítások, színek pszichológiai hatása)
III. Anatómia oktatás
Csontváz: emberi és állati tanulmányok, csontváz arányai, szerkezete és befoglaló formák szerinti értelmezorajzai.
Modell utáni krokizás, majd ezekbe a mozdulatrajzokba a csontváz értelmezorajzának elkészítése.
Izomtan: krokizás, mozdulatrajzokba belerajzolni a felületi látható izmokat.
IV. Aktmodell utáni rajzolás: Tanulmányok, (tónusban, vonalban, foltban, gesztusokkal értelmezett rajzok)
V. Kreatív feladatok, melyeknek lényege, az önálló gondolkodás fejlesztése a kísérletezés, a szabad asszociáció, vizuális játékok, új kontextusok megmutatása melyek a konvenció ismerte nélkül nem jönnének létre.
Collage-décollage, frottage, montage, stílus gyakorlatok és
Transzformációs feladatok:
értelmező rajzok, jelentésváltoztatás, arány és lépték váltás, síkból térbe váltás alapismérvei, színátalakítási feladatok, sokszorozás, kiegészítés, mikro és makro tér, nézőpontváltás, negatív-pozitív játékok, fotóátalakítási feladatok, vonal, folt, szabad asszociációs feladatok, tárgy- tér átalakítás, memóriafejlesztés, emlékezet rajzok.
Önismeret fejlesztő kísérleti feladatok: önéletrajz- térépítmény, tárgy önarckép, önarckép sokszorozás stb.
VI. Nyári alkotótáborok: (ált. 10 napos, változó helyszíneken)
Természeti környezetben több lehetoség nyílik, sokféle technika kipróbálására, szabad térben térértelmezési és térátalakító feladatokra, land-art munkák akár egyéni, akár csoportos létrehozására, melyeknek nemcsak az alkotások elkészítése a lényege, hanem az élénk gondolatcsere, a fogalmi gondolkodásra való tanítás.
A tanmenetet összeállította: Németh Ágnes művészeti vezető